woensdag 3 november 2010

Vluchtbeginselen

Enkele weken na aanvang van mijn opleiding tot piloot dacht ik: zou het niet cool zijn hierover een blog te maken...? Wel hier is hij dan.

Dinsdag de 14de september heb ik les over de vluchtbeginselen gekregen. Dit was dan ook de start van mijn theoretische opleiding. Deze (en de komende) werd gegeven in de leslokalen van Ben Air Flight Academy. Na de inschrijving en een eerste kennismaking met het bestuur, instructeurs en medecursisten in het clublokaal van de Royal Antwerp Aviation Club, kregen we, na betaling onze theorieboeken.

Tijdens de eerste les werd de inleiding van de aĆ«rodynamica uitgelegt en hoe een vliegtuig in de lucht kon blijven.. Dit wordt op een duidelijke manier uitgelegt in combinatie met voorbeelden. De vleugel werd tot in detail bekeken. Hoe dat men de vleugelslankheid, vleugeloppervlakte of vleugelbelasting van een vliegtuig berekent, Ook werden een aantal formules uitgelegd waaronder de formule om lift/draagkracht of dynamische druk te berekenen.


In totaal bestaat de theoretische opleiding uit 10 handboeken. Deze zijn:
  1. Algemene kennis van het Luchtvaartuig (deel 1) Cel, Motor en Systemen.
  2. Algemene kennis van het Luchtvaartuig (deel 2) Instrumenten
  3. Communicatie
  4. Luchtvaartreglementering en ATC procedures
  5. Menselijke Prestaties en Beperkingen
  6. Meteorologie
  7. Navigatie
  8. Operationele Procedures
  9. Vluchtbeginselen
  10. Vluchtprestatie en -planning
  11. Vragen & Antwoorden
I keep you informed

Geen opmerkingen:

Een reactie posten